Kelas al-quran muslimat, 11.00am -1.00pm, Sabtu. Tempat: Bilik seminar. Pengajar: Ustaz Yusof guru al-quran di tv 1 # Kelas talaqi dan musyafahah, Ahad Malam Isnin, lepas isyak, Masjid An-Naim, Ustaz Abu Hamid Bin Ramlan.

.

.

BERSAMA TOKOH ILMUAN FEBRUARI 2016

BERSAMA TOKOH ILMUAN FEBRUARI 2016

Friday, January 8, 2010

Bantahan penggunaan Nama Allah oleh Herald

Isu penggunaan nama Allah oleh Herald mengundang pelbagai reaksi pro dan kontra daripada segenap lapisan masyarakat. Bagaimanapun bagi membendung kekeliruan umat Islam dan meregang sensitivi.

Berdasarkan enakmen ugama bukan islam(Kawalan Perkembangan dikalangan orang Islam) 1988 telah menjelaskan 25 perkataan yang tidak boleh digunakan berkaitan ugama bukan islam antaranya nama Allah.

Sehubungan itu Masjid An-Naim menyeru semua jemaah untuk turut serta menurunkan tandatangan tanda bantahan umat islam pada hari jumaat 8 jan 2010 (waktu solat jumaat mulai 12.30tgh) di masjid An-naim Jalan Kebun.

Jangan biarkan nama Allah digunakan oleh bukan islam.... terbitan, tempat ibadat, tempat-tempat makan,produk-produk makanan atau bukan makanan dan banyak lagi yang akan mengundang lebih banyak kekeliruan dan ketegangan.Nyatakan bantahan!!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...